tirsdag 20. mars 2012

I lys av Altinn sin brøler i dag...

Dagens store brøler og snakkis - som forøvrig har fått nok omtale og synsing her og der:
"Mann (36) blottlagt for «alle» på Altinn

Tirsdag ettermiddag fikk en mann i 30-årene og hans kone blottlagt en rekke personopplysninger via Skatteetatens portal Altinn.no. Flere personer VG Nett snakket med tirsdag forsøkte å logge seg på nettportalen og fikk da tilgang til personnummer og oversikt over en Oslo-mann og hans kone i tillegg til opplysninger om et firma han jobber for."
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10079573

Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at slikt slettes ikke skal skje. Man kan vel konkludere med, at ingen ting er idiotsikkert.

I fjor brøt hele Altinn sammen, pga den store pågangen når "alle" skulle logge inn samtidig. Så jobbet de med å unngå at det samme skulle skje i år også - jeg var blandt de mange som ble møtt flere ganger av en melding om at det er stor pågang og bedt om å forsøke å logge inn senere, når jeg forsøkte å logge meg inn i formiddag - men kom meg inn til slutt - bedre det enn total krasj av server.

Dagens fadese, falt nok ikke helt i god jord hos de som allerede har vært kritiske til Altinn og som mener at andre kan tilby bedre og sikrere løsninger. Det var i allefall noen som fikk nok å gjøre i dag. ;)

Noe må gjøres


Hvorfor ikke bare bruke "Alt inn" her i stedenfor? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, så blir jeg glad :)