mandag 17. januar 2011

How to Knit Short Rows

Jeg har strikket noen monsterbukser til jentene mine. (Monsterbukser er så kule!) Det finnes mange oppskrifter der ute, det er bare å google og velge en eller kombinere flere for å få den buksa man selv vil. Jeg har brukt i hovedsak denne oppskriften, men strikket beina etter en annen. Men det som har vært en liten utfordring når jeg har strikket buksene, er at det har lett dannet seg hull når jeg har strikket forhøyningen til buksebaken, der munnen skal være, slik at jeg har måtte jukse til under trådfestingen med å skjule hullene med maskesting. Ekstra-arbeid og skikkelig irriterende. Men nå har jeg funnet, forhåpentligvis, teknikken for å unngå disse hullene, takket være strikkeverden og YouTube. Spent på å prøve ut dette, på neste bukse jeg skal strikke.

Hva skulle man gjort uten YouTube? Der har jeg lært mye rart. ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, så blir jeg glad :)