lørdag 10. mars 2012

Sol og vind, mye vind...

Når jeg stod opp i dag, var det grått og overskyet - innekosedag, tenkte jeg da. Så kom solen. "Jippi", tenkte jeg da, for da kunne jeg jo ta med ungene ned i bhg, så kunne de få lekt seg litt ute og mor få litt solskinn på seg... For til tross for at man med lupus skal være forsiktig med solen, så er det allikevel godt å få noen stråler på seg innimellom. Og med høy faktor (faktor 50+) og begrensning av tiden direkte i solen, samt gode store solbriller, så går det stort sett greit - for min del i allefall. Her er det store individuelle forskjeller på hvor godt eller dårlig man tåler sola (men slik er det jo til en viss grad for friske også, med tanke på hvor fort man blir brent, om man får soleksem osv...) Faktisk så varierer det fra år til år, hvordan jeg reagerer på solen også. I fjor sommer, var et godt år for meg - det lille vi hadde solskinnsdager, vel og merke. ;)

Men så kom vinden. Kraftig vind som kommer i kast, og da var det plutselig ikke noe koselig ute lenger, til tross for at det er godt med varmegrader ute og strålende sol... Ikke noe kjekt for minstemor heller som er snørrete og forkjøla. Så da blir det innekos i stedenfor... Heldigvis ser det ut som de koser seg bra med barnetv, enn så lenge. Og heldigvis kan man kose seg både inne og ute.

Spørs nok om ikke den snømannen som jeg og mellomste laget på torsdag, var siste snømann for sesongen også, for det er nesten så man kan se det blir mindre og mindre snø, for hver gang man ser ut av vinduet. Og snømannen ser nok ikke så mye ut som snømann lenger heller, nå... Godt man kan forevige med bilder. ;)



Så får vi bade minstemor og mor litt, for her har vi hatt høy gulpefaktor. Lukter gulp lang veg her... Også er det vel tid for å få gjort unna lørdagshandlingen snart. Vet at de to eldste er klare for å plukke ut lørdagsgodtet sitt i hylla... ;) De tre kattene i huset, ligger som slakt rundt omkring i huset, etter å ha tilbragt halve natten ute... Var noen desperate pusekatter som ville inn, når jeg var oppe en tur i natt, ettersom de ikke kom inn når jeg skulle legge meg. ;)


I går kom det ønske fra eldste om taco til middag i dag. Veldig greit for mor i huset, når det for en gangs skyld kommer ønsker om mat, som ikke innebærer kun pølse, pølse og atter pølse, så da blir det taco i dag da. ;) Men det skulle ikke forbause meg om hun ikke vil ha det allikevel, når vi skal spise i dag. Dere skjønner, en snart-4-åring og mat, det er ikke alltid så greit. Vi snakker om den o'store "jeg liker ikke det"-fasen... O'store tålmodighet, bli ved min side! ;p

Og nå får mor i huset, skyndte seg å få seg en etterlengtet dusj, mens minstemor sover en liten skvett, som vi sier her i huset... ;)

God helg!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, så blir jeg glad :)