fredag 30. mars 2012

"Hets og skam gjør ikke folk friskere"

Jeg har oppdaget et blogginnlegg fra diagnostisert.no, skrevet av Anna Tostrup Worsley, som også er publisert på aftenposten sine sider. Et veldig bra innlegg som også belyser det som så mange ofte opplever av stigmatisering vedr det å være ufør. Jeg synes denne bloggen generellt, og innlegget er absolutt verd et besøk.

Der står det også, blandt annet dette, som festet seg til meg; "Hets og skam gjør ikke folk friskere". Dette synes jeg var veldig bra sagt - det går nemlig ikke an å piske og hetse syke folk friskere og ut i arbeid. Det er så mange grunner til at mange ikke klarer å jobbe, og ikke alle grunner er synlige.

Besøk diagnostisert.no nå, eller gå til aftenposten for å lese innlegget der. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, så blir jeg glad :)