søndag 15. april 2012

Søndag, forsinket påskekos og snart hverdag igjen


Ja, nå har nok ei helg flydd avgårde... Synes ikke det er lenge siden det var søndag sist, men ukene de flyr jo så fort avgårde, at det er rent skummelt...



Denne helgen har vi hatt oss litt forsinket påskekos, siden påsken for vår del, var en påske med sykdom... Verst for barna, men heller ikke vi voksne slapp helt unna. Nå er vi friske og raske igjen - eller dvs så godt som. Mor i huset (dvs undertegnede), sliter fortsatt litt med bihulene og med hoste - og er dermed litt ekstra sliten om dagen, men ellers er alle friske og raske igjen.


I dag har vi kost oss med skikkelig snaddermat. Dessverre ble det ikke noe bilde av maten i dag, ettersom vi bare heiv oss over når det endelig var ferdig, men jeg kan love, det var snadder. :)


I dag var det indrefilet av elg som stod på menyen - brunet i pannen, stekt ferdig i stekeovnen og med et godt dryss med nykvernet pepper og maldonsalt. Så mør at det var som å skjære i smør - og selvfølgelig god og rød inni. Man steker da ikke ihjel kjøttet ;) Gjennomstekt kjøtt, blir både tørt, seigt og smakløst, så her er det rosa og rød kjerne som gjelder.

Ungene som ikke er så glade i kjøtt, fikk favoritten sin - pølser, men med samme tilbehør til som oss voksne.

Tilbehør: Hasselback-poteter, kremet sopp og løk, kokt gulrot, blomkål og brokkoli, cherrytomater og smørkokt mais.

Igjen - jeg lover, dette var snadder. ;)

Resten av søndagskvelden går mest med til avslapping, tenker jeg - og litt amming og kos med minstejenta etterhvert, når hun våkner igjen - antar sterkt at hun ikke har sovnet for natten, at det er kun en liten dupp hun har seg nå. ;) Så skal jeg få gjort ferdig et blogginnlegg jeg skal skrive for ammebutikken, som har blitt litt forsinket pga at vi har vært syke her i huset og alt har stått på hodet her. ;) Jeg har fått teste en ammebh av de, som jeg holder på å skrive en anmeldelse av. Liker å være litt "prøvekanin" (innenfor rimelighetens grenser, vel og merke), så å bli plukket ut til dette oppdraget, var stas :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, så blir jeg glad :)